عوامل تاثير گذار در طراحي سايت آژانس مسافرتي
براي طراحي سايت كه بتوانيد بهترين طرح را در سيستم داشته باشيد، اجراي يك سري اقدامات مي تواند به شما براي طراحي بهترين نوع سايت كمك كند. ما به شما پيشنهاد مي كنيم سه نكته زير را براي طراحي سايت به كار بگيريد.
- نحوه طراحي
دارا بودن يك سايت استاندارد كمك مي كند، آژانس مسافرتي و گردشگري، بتوانند خدماتي چون رزرو بليط، رزروهتل، رزرو تور و... را در اختيار مشتريان قرار بدهند. مهم ترين و اصلي ترين هدف طراحي سايت، اين است كه خدمات شركت از طريق اينترت به چشم مشتري بيايد. اين راه بهترين راه براي معرفي اماكن گردشگري و مسافرتي است. يك نكته مهم هرگز فراموش نشود و آن اين است كه براي معرفي اماكن گردشگري در سايت، حتما از عكس استفاده كنيد.
- پرداخت آنلاين
داشتن اينترنت يكي از عوامل جذب مشتري به حساب مي آيد، به دليل اين كه روزانه بالاي هزاران نفر از اين ظرفيت استفاده مي كنند. با گذاشتن درگاه اينترنتي آنلاين در سايت، براي رزرو تور و رزرو بليط و حتي هتل، مي توانيد يك منبع درآمد جداگانه داشته باشيد.
- دسته بندي موضوعات
در حد امكان سايت خود را به چند دسته يا بخش تقسيم كنيد. مي توانيد درهر بخش مطالب مختلف بگذاريد كه مشتري به راحتي به همه آن ها دسترسي داشته باشد . به طور مثال در بخش اول تورها و پكيج هاي مسافرتي خود را قرار دهيد و آن ها را به مشتري ها معرفي كنيد. همچنين مي توانيد در بخش دوم جايي براي رزور بليط، هتل و غيره قرار دهيد.
منوها در طراحي سايت آژانس هواپيمايي
وقتي كاربران وارد سايت شما مي شود، براي آشنايي با سايت بايد منو وجود داشته باشد كه به تمامي اطلاعات شما دسترسي داشته باشند. به طور مثال بدانند آخرين تور شما كي بوده يا اگر قرار است به يك مكاني سفر كند، آب هوا آن جا چگونه است. در ادامه مطلب شما را با چند منو در سايت آشنا مي كنيم:
- منو آخرين تورها
كاربرها يا همان مشتري ها براي استفاده از خدمات شما به خصوص خدمات تور شما، وارد سايت مي شوند. به همين دليل اين بخش از منو را جز اصلي ترين منو ها قرار دهيد. نكته مثبت اين كارمي تواند اين باشد كه كاربرها در اولين نگاه برنامه هاي تور هاي شما را مي بينند. همچنين به شما پيشنهاد مي كنيم براي هر تور به صورت جداگانه منو طراحي كنيد و بعد از تمام شدن برگذاري تور، تاريخ شروع و پايان آن را حذف نماييد. از سوي ديگر تورهاي هر فصل را جداگانه دسته بندي و معرفي كنيد مانند تورهاي تابستانه، تورهاي بهاره، و... و يا هردسته بندي كه با آژانس شما هماهنگ باشد.
- منو معرفي خدمات
شما بايد در اين بخش تمام خدمات شركت خود را معرفي كنيد. اگر خدمات مخصوصي را از نمايندگي يك آژانس ديگر در ايران انجام مي دهيد، بهترين و مهم ترين جايگاه معرفي، مي تواند داخل همين منو باشد. همچنين در صورتي كه خدماتي مانند برگزاري تورهاي گروهي، رزور هتل در داخل و خارج كشور، رزور كشتي تفريحي و خدماتي مشابه اين ها را داريد، در اين بخش قرار دهيد.
- منو معرفي تورهاي داخلي و خارجي
بي ترديد شما يك سري از تورها را به خاطر مشتريان زيادي كه داريد، هميشه در برنامه هايتان قرار مي دهيد و آن ها را اجرا مي كنيد. در صورتي كه اجراي اين برنامه ها ثابت است، در تور هاي داخلي و خارجي حتما در اين بخش بگذاريد.
ساير خدمات شركت سيتي نت:
ويژگي هاي سايت فروش آنلاين معتبر چيست؟
همان طور كه پيشرفت تكنولوژي مزاياي بسياري براي ما به همراه دارد، امكان سوء استفاده كلاهبرداران را نيز افزايش داده است. به همين منظور فيلتر هايي انتخاب شده تا شركت هاي خدماتي معتبر از كلاهبرداران مشخص شوند. براي استفاده از مزاياي خريد آنلاين بليط هواپيما لازم است اين موارد را بشناسيم.
- نماد اعتماد الكترونيك
ايي نماد (eNamad) يا نماد اعتماد الكترونيك، نمادي است كه شركت هاي ارائه خدمات آنلاين از وزارت صنعت، معدن، تجارت كسب مي كنند. اين لوگو معمولا در پايين ترين بخش سايت قابل مشاهده است. در بعضي موارد، كلاهبرداران از ايي نماد جعلي در سايتشان استفاده مي كنند. براي استعلام واقعي بودن آن مي توانيد به پرتال eNamad.ir مراجعه نماييد.
- درگاه پرداخت معتبر
براي استفاده از مزاياي خريد آنلاين بليط هواپيما لازم است پرداخت را از طريق درگاه هاي معتبر بانكي انجام دهيد. در اين صورت مطمئن خواهيد بود هزينه براي شركت مربوطه واريز ورزرو بليط شما به درستي انجام شده است. در غير اين صورت، مبلغ بليط را به يك حساب شخصي واريز كرده و آن را از دست داده ايد. پيگيري اين موضوع و برگرداندن مبلغ كاري سخت و زمان بر است.
سايت هاي معروف گردشگري در دنيا
در سال هاي اخير، تكنولوژي به سرعت گسترش يافته است. يكي از نتايج گسترش تكنولوژي، رشد اينترنت و ابزارهاي آن است. امروزه اينترنت و وبسايت ها بخشي جدانشدني از تمام كسب و كارها را تشكيل مي دهند. يكي از حوزه هايي كه بسيار از اينترنت و امكانات فضاي مجازي تاثير پذيرفته، صنعت محبوب و پردرآمد گردشگري است. امروزه سايت هاي متعددي در زمينه گردشگري فعاليت مي كنند. در اين مطلب هم مي خواهيم به معرفي و بررسي مهم ترين و معروف ترين سايت هاي گردشگري دنيا بپردازيم.
سايت هاي گردشگري در زمينه هاي مختلف به مسافران، گردشگران و توريست ها كمك مي كنند. با استفاده از سايت هاي گردشگري و سر زدن به بخش هاي مختلف آن ها مي توانيد اطلاعات مفيدي درباره مقاصد توريستي و تفريحي به دست آوريد. اطلاعاتي مانند اين كه در هر كشور يا شهر بزرگ، چه مكان هاي ديدني وجود دارند؟ يا اين كه چگونه مي توان با خرج هزينه هاي كمتر از سف لذت بيشتري برد؟
به طور كلي، سايت هاي گردشگري راهنماهاي بسيار خوبي براي همه كساني هستند كه قصد مسافرت و گرشگري دارند. در اين ميان برخي از سايت ها سابقه بيشتري داشته و به دليل محتواي خوبشان شهرت بيشتري پيدا كرده اند. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به ليستي از معروف ترين سايت هاي گردشگري دنيا:
وبسايت اويستر Oyster
يك مسئله مهم در سفرهاي بلند مدت، يا بازديد از نقاط دور و ناآشنا، مسئله انتخاب هتل است. انتخاب هتل از چند نظر يك دغدغه براي مسافران و گردشگرها به حساب مي آيد؛ امنيت هتل، كيفيت غذاي آن و اين كه هتل چه امكاناتي را در دوران اقامت به مسافران ارائه مي دهد سوالات مهمي است كه هنگام انتخاب هتل مطرح مي شوند. علاوه بر آن، قيمت هتل و اين كه يك هتل در چه مكاني واقع شده و دسترسي آن به ساير نقاط مقصد مسافرت چگونه است نيز بسيار مهم است.
در اين راستا وبسايت اويستر مي توانيد يك مرجع و راهنماي خوب و كاربردي باشد. وبسايت اويستر پايگاه داده اي بزرگ و معتبر دارد و حاوي تصاوير هتل هاي مختلف در مناطق گوناگون است. با استفاده از اطلاعات موجود در وبسايت اويستر و مقايسه عكس ها و تصاوير هتل ها در اين سايت، مي توانيد ميزان واقعي بودن تبليغات هتل ها را دريابيد. در نتيجه هنگام انتخاب هتل با اطمينان بيشتري عمل كرده و از سفر خود لذت بيشتري خواهيد برد.