وايت ليبل (white label)

ارائه خدمات اينترنت (ISP)، طراحي وب سايت هاي تخصصي، توليد نرم افزار‌هاي سفارش مشتري و محصولات تكميلي اين حوزه

وايت ليبل (white label)

۲۴ بازديد

انواع سرويس هاي فروش آنلاين گردشگري

سرويس هاي آنلاين فروش گردشگري در سه نوع قابل اجرا است كه عبارتند از:

وايت ليبل (white label)

وايت ليبل قالب هايي ساده و آماده هستند كه در اختيار آژانس هاي مسافرتي قرار مي گيرد. در واقع شما به هيچ عنوان نمي توانيد در طراحي گرافيكي سايت فروش آنلاين خود تغييري ايجاد كنيد بلكه تنها در تغيير رنگ و لوگو اختيار داريد. از جمله مزيت هاي آن مي توان به اين مودر اشاره كرد كه پياده سازي و اجراي وايت ليبل ها نيازي به نيروي انساني ويژه ندارد و در هر زماني امكان پذير است.

در واقع در سرويس هاي فروش آنلاين گردشگري وايت ليبل كاربر وارد سايت فروش مي شود و با وارد كردن ادرس يا نام آژانس مسافرتي اقدام به خريد خدمات گردشگري مي نمايد. از ديگر مزاياي مهم اين نوع سرويس هاي فروش آنلاين گردشگري مي توان به كم هزينه بودنش اشاره كرد و همچنين در زماني كوتاه مي تواند خواسته هاي آژانس هاي مسافرتي را برآورده نمايد.

وب سرويس (Web services)

نوع دوم از سرويس هاي فروش آنلاين گردشگري، وب سرويس ها هستند. در وب سرويس ها اين امكان براي شركت هاي بزرگ، رزرو هتل و پرواز فراهم مي شود تا خدماتشان را به صورت جامع ارائه دهند. اين مسئله يك عامل مهم در رفع مشكلات آژانس هاي مسافرتي است تا بتوانند مشتري هاي بيشتري را جذب خود كنند و به آنها خدماتشان را ارائه دهند. در واقع در وب سرويس ها درگاه هاي اتصال مستقيم به خدمات شركت هاي ارائه دهنده خدمات رزرو هتل، هواپيما و هرچه مربوط به آژانس هاي مسافرتي است، در يك وب سايت كلي نمايش داده مي شود.

وب سرويس

طراحي اين وب سرويس ها بسيار اهميت دارد. يعني لازم است تا نكات سئو در طراحي وب سرويس هاي فروش آنلاين گردشگري به درستي انجام شود، معرفي كامل و درستي از تمام تورها صورت بگيرد و تمام رويداد هاي پيش رو معرفي شود تا افراد بتوانند با اطلاعات جامع تري براي رزرو آنلاين خدمات گردشگري اقدام كنند.

وب سرويس سپهر

وب سرويس سپهر يكي از وب سـرويس هاي معروفي است كه براي پروازهاي داخلي و خارجي ايجاد شده است.شما به وسيله ي اين وب سـرويس مي توانيد با مشخص كرده بازه ي زماني مسافرتتان و هم چنين مبدا و مقصدي كه در نظر داريد، ليستي از پروازها را مشاهده نماييد. هم چنين شما مي توانيد به تهيه ي بليط هواپيماي آنها اقدام نماييد و آن ها را به صورت آنلاين بخريد.

به طور كلي وب سـرويس ها وظايف يكساني دارند و آن جستجو در بين اطلاعات پرواز ايرلاين ها مي باشد تا با صرف وقت و هزينه ي كمتر، كاربران و مسافران بتوانند پرواز هاي متناسب با خود را در هر ايرلاين پيدا كنند. امكانات وب سـرويس سپهر :

  • سرعت عملكرد بالا در نمايش تورها
  • امكان نمايش پرواز هاي چارتري و سيستمي
  • فراهم كردن دسترسي آسان براي خريد بليط هواپيما ها
  • صدور بليط در زمان كوتاه
  • ايجاد پنل اختصاصي براي كاربران
  • امكان استرداد هزينه ي لغو كردن بليط

وب سرويس گابريل

تفاوت وايت ليبل و پلتفرم

  • پلتفرم ها بر خلاف وايت ليبل ها منعطف هستند

وايت ليبل براي شركت هايي چون شركت هاي گردشگري كه به طور همزمان چندين خدمت را ارائه مي كنند، مناسب نيست. چرا كه اينگونه شركت ها به شكل همزمان خدماتي چون ارئه بليط هاي مختلف، تور و هتل را در اختيار كاربران خود مي گذارند. از طرفي شركت هاي فعال در حوزه گردشگري، استفاده از پلتفرم هاي سيستم هاي رزرواسيون آنلاين را مناسب تر مي دانند. چرا كه همان طور كه گفته شد، پلتفرم ها انعطاف بالايي داشته و مي توانند نياز هاي سايت هايي تخصصي چون سايت هاي گردشگري را بر طرف نمايند. از جمله خدماتي كه ارائه آن ها براي سايت هاي گردشگري حياتي است، مي توان به ارائه ليستي از هتل ها، تور ها، پرواز ها و بليط قطار و اتوبوس ها اشاره كرد. به اين ترتيب كه اين گونه سايت ها، براي ارائه خدمات خود، از ساير سايت هاي مرتبط استفاده كرده و سودي حاصل از كميسيون به دست مي آورند. اين مورد تفاوت وايت ليبل و پلتفرم را در ادامه، كامل تر توضيح مي دهيم.

تفاوت وايت ليبل و پلتفرم

  • وايت ليبل ها، مشتريان آژانس هاي گردشگري را از آن ها مي گيرند

يكي ديگر از مواردي كه به عنوان تفاوت وايت ليبل و پلتفرم عنوان مي شود، قدرت ضبط اطلاعات مشتريان است. وايت ليبل ها، تمامي اطلاعات تماس كاربران از جمله آدرس ايميل و شماره تماس را در اختيار تامين كننده اصلي مي گذارند. اين احتمال وجود دارد كه بعد از مدتي، مخاطبان به جاي شركت هاي گردشگري، تامين كننده هاي اصلي خدمات را براي خريد هايشان انتخاب كنند. اين در حالي است كه پلتفرم ها تحت هيچ شرايطي، اطلاعات كاربران را در اختيار تامين كنندگان خدمات سايت هاي گردشگري نمي گذارند. در پلتفرم ها، تمامي اطلاعات كاربران، براي سايت هاي گردشگري حفظ مي شود. اين امر به بقاي اين سايت ها كمك كرده و نه تنها از مشتريانشان نمي كاهد، بلكه قدرتشان را نيز بيشتر مي كند.

محتواي مناسب در طراحي سايت هتل

محتواي مناسب نيز يكي از مهمترين پارامترهايي است كه بايد در وب سايت يك هتل رعايت شود. منظور از محتواي مناسب اطلاعات جامع در مورد اتاق ها، تعداد تخت ها و خدمات ارائه شده هتل مي باشد. هزينه رزرو اتاق ها، نحوه رزرو و هزينه هاي خدمات متفرقه نيز بايد به صورت كامل درج شود. از طرفي بسيار مهم است كه اين اطلاعات درست طبقه بندي شوند و كاربران بتوانند در زمان كوتاه به بخش ها و اطلاعات مورد نظر خود درباره هتل در حداقل زمان دست يابند. به علاوه سيستم رزرو، رسيد و دريافت اطلاعات اتاق بايد به درستي اجرا شوند تا رضايت و اعتماد حداكثري كاربران جلب شود.

يكي ديگر از شيوه هاي جذب مخاطب بيشتر كه در طراحي سايت هتل بايد به آن توجه كرد زبان هاي خارجي است، توجه داشته باشيد زماني كه محتواي وب سايت خود را براي زبان هاي خارجي بهينه كنيد شانس جذب توريست هاي خارجي چندين برابر خواهد شد. بنابراين اگر هتل مورد نظر پتانسيل جذب مخاطب خارجي را دارد، سعي كنيد يك كليد براي ارائه نسخه انگليسي وب سايت در صفحه اصلي قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.