سايت چه تاثيري در ميزان فروش آژانس هاي مسافرتي دارد؟
در اين مقاله مي خواهيم به اين سوال بپردازيم كه سايت چه تاثيري در ميزان فروش آژانس هاي مسافرتي دارد؟ آيا آژانس مسافرتي شما غير از كانال هايي كه در شبكه هاي اجتماعي ايجاد كرده ايد، داراي سايت هم هست؟ درباره اهميت داشتن سايت چه مي دانيد؟ امروزه براي اينكه هر كسب و كاري بتواند در حوزه كاري خود باقي بماند، حتما به يك سايت نياز دارد. آژانس هاي مسافرتي از جمله كسب و كارهايي به حساب مي آيند كه وجود سايت براي آنها ضروري بوده و مي تواند مانند يك معجزه براي جذب مخاطبان عمل كند. به عنوان مثال مي توانيد با استفاده از تصاوير و محتوايي مناسب مناطق تاريخي و گردشگري را به خوبي توضيح دهيد و سبب جذب گردشگران و توريست ها شويد. در ادامه به اهميت داشتن سايت و همچنين قابليت هاي سايت در افزايش جذب مخاطب به آژانس هاي مسافرتي توضيح خواهيم داد.
اهميت داشتن سايت براي آژانس هاي مسافرتي چيست؟
در عصر امروز كه اكثر افراد به اينترنت دسترسي دارند و براي كسب اطلاعات درباره كوچكترين مسائل به جستجو در گوگل مي پردازند، حيف است كه آژانس هاي مسافرتي از اين قابليت استفاده نكنند. تا به حال درباره از دست دادن مخاطبيني كه تنها با سرچ در گوگل اقدام به خريد بليط هاي مسافرتي مي كنند، فكر كرده ايد؟
آژانس هاي مسافرتي دارد؟
از جمله قابليت هايي كه اينترنت براي آژانس هاي مسافرتي ايجاد مي كند، عبارتند از:
- دسترسي دائمي كاربران به سايت
همانطور كه مي دانيد وجود اينترنت همچون نعمت بزرگي براي كسب و كار هاي بزرگ و كوچك به حساب مي آيد. يكي از مهمترين قابليت هايي كه اينترنت براي آژانس هاي هواپيمايي ايجاده كرده، در دسترس بودن سايت در هر ساعت از شبانه روز براي كاربران است. با اين كار كاربر شما در هر زماني كه بخواهد مي تواند از خدمات شما مطلع شود و حتي اقدام به رزرو و خريد نمايد.
- جذب انواع مخاطب
از ديگر قابليت هايي كه وجود اينترنت و سايت براي آژانس هاي مسافرتي ايجاد مي كند، جذب انواع مخاطب است. يعني شما مي توانيد مخاطبيني با موقعيت هاي مكاني متفاوت و با درخواست هاي متفاوت را به سايت خود جلب كنيد و بدين صورت خدمات بيشتر و متنوع تري را ارائه دهيد.
خدمات شركت سيتي نت:
نيازمندي هاي طراحي سايت آژانس مسافرتي
طراحي سايت آژانس مسافرتي با برند پرواز شناخته شده است. يكي از الزامات سايت آژانس مسافرتي، چند زبانه بودن سايت است؛ به دليل اين كه اقشار مختف از نقاط مختلف جهان ممكن است از اين سايت ها ديدن كنند. مديران آژانس هواپيمايي مي توانند، با طراحي بهترين نوع سايت در سيستم، مشتري جذب كنند و هم به كار خود رونق ببخشند. همچنين در طراحي سايت آژانس مسافرتي يكي از مهم ترين اصولي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه مشتري ها دسترسي راحت و سريع به اطلاعاتي كه مي خواهند را داشته باشند.
عوامل تاثير گذار در طراحي سايت آژانس مسافرتي
براي طراحي سايت كه بتوانيد بهترين طرح را در سيستم داشته باشيد، اجراي يك سري اقدامات مي تواند به شما براي طراحي بهترين نوع سايت كمك كند. ما به شما پيشنهاد مي كنيم سه نكته زير را براي طراحي سايت به كار بگيريد.
- نحوه طراحي
دارا بودن يك سايت استاندارد كمك مي كند، آژانس مسافرتي و گردشگري، بتوانند خدماتي چون رزرو بليط، رزروهتل، رزرو تور و... را در اختيار مشتريان قرار بدهند. مهم ترين و اصلي ترين هدف طراحي سايت، اين است كه خدمات شركت از طريق اينترت به چشم مشتري بيايد. اين راه بهترين راه براي معرفي اماكن گردشگري و مسافرتي است. يك نكته مهم هرگز فراموش نشود و آن اين است كه براي معرفي اماكن گردشگري در سايت، حتما از عكس استفاده كنيد.
- پرداخت آنلاين
داشتن اينترنت يكي از عوامل جذب مشتري به حساب مي آيد، به دليل اين كه روزانه بالاي هزاران نفر از اين ظرفيت استفاده مي كنند. با گذاشتن درگاه اينترنتي آنلاين در سايت، براي رزرو تور و رزرو بليط و حتي هتل، مي توانيد يك منبع درآمد جداگانه داشته باشيد.
- دسته بندي موضوعات
در حد امكان سايت خود را به چند دسته يا بخش تقسيم كنيد. مي توانيد درهر بخش مطالب مختلف بگذاريد كه مشتري به راحتي به همه آن ها دسترسي داشته باشد . به طور مثال در بخش اول تورها و پكيج هاي مسافرتي خود را قرار دهيد و آن ها را به مشتري ها معرفي كنيد. همچنين مي توانيد در بخش دوم جايي براي رزور بليط، هتل و غيره قرار دهيد.
منوها در طراحي سايت آژانس هواپيمايي
وقتي كاربران وارد سايت شما مي شود، براي آشنايي با سايت بايد منو وجود داشته باشد كه به تمامي اطلاعات شما دسترسي داشته باشند. به طور مثال بدانند آخرين تور شما كي بوده يا اگر قرار است به يك مكاني سفر كند، آب هوا آن جا چگونه است. در ادامه مطلب شما را با چند منو در سايت آشنا مي كنيم:
- منو آخرين تورها
كاربرها يا همان مشتري ها براي استفاده از خدمات شما به خصوص خدمات تور شما، وارد سايت مي شوند. به همين دليل اين بخش از منو را جز اصلي ترين منو ها قرار دهيد. نكته مثبت اين كارمي تواند اين باشد كه كاربرها در اولين نگاه برنامه هاي تور هاي شما را مي بينند. همچنين به شما پيشنهاد مي كنيم براي هر تور به صورت جداگانه منو طراحي كنيد و بعد از تمام شدن برگذاري تور، تاريخ شروع و پايان آن را حذف نماييد. از سوي ديگر تورهاي هر فصل را جداگانه دسته بندي و معرفي كنيد مانند تورهاي تابستانه، تورهاي بهاره، و... و يا هردسته بندي كه با آژانس شما هماهنگ باشد.
- منو معرفي خدمات
شما بايد در اين بخش تمام خدمات شركت خود را معرفي كنيد. اگر خدمات مخصوصي را از نمايندگي يك آژانس ديگر در ايران انجام مي دهيد، بهترين و مهم ترين جايگاه معرفي، مي تواند داخل همين منو باشد. همچنين در صورتي كه خدماتي مانند برگزاري تورهاي گروهي، رزور هتل در داخل و خارج كشور، رزور كشتي تفريحي و خدماتي مشابه اين ها را داريد، در اين بخش قرار دهيد.
- منو معرفي تورهاي داخلي و خارجي
بي ترديد شما يك سري از تورها را به خاطر مشتريان زيادي كه داريد، هميشه در برنامه هايتان قرار مي دهيد و آن ها را اجرا مي كنيد. در صورتي كه اجراي اين برنامه ها ثابت است، در تور هاي داخلي و خارجي حتما در اين بخش بگذاريد.
ساير خدمات شركت سيتي نت: